Eliane Spincemaille lijsttrekker en kandidaat burgemeester.

dinsdag, 7 februari, 2017
Eliane Spincemaille

CD&V Zwevegem is al in volle voorbereiding voor de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober 2018. In dit kader maakte CD&V Zwevegem haar lijsttrekker/kandidaat burgemeester bekend op hun vriendenfeest. Eliane Spincemaille (57), huidig voorzitter van de Provincieraad West-Vlaanderen en CD&V-fractieleider in de gemeenteraad, kreeg unaniem het vertrouwen van het partijbestuur.

Eliane Spincemaille heeft reeds haar sporen verdiend in de politiek. Van 2000 tot 2006 was zij gemeenteraadslid om in de legislatuur 2006-2012 Eerste Schepen (bevoegdheden Financiën en Sociale Zaken) te worden alsook provincieraadslid. Na de verkiezingen in 2012 werd Eliane fractieleider voor CD&V Zwevegem en voorzitter van de Provincieraad. Met grote dossierkennis werkt Eliane als CD&V-fractieleider samen in de ploeg van 13 gemeenteraadsleden en 5 OCMW-raadsleden om vanuit de oppositie te wegen op het beleid, geruggesteund door de talrijkeCD&V-geëngageerden. Als voorzitter van de West-Vlaamse provincieraad heeft Eliane een sterk netwerk uitgebouwd en weet ze als geen ander hoe zij kan samenwerken. Voor CD&V-Zwevegem is zij het boegbeeld voor de komende verkiezingen in 2018. Hiermee heeft CD&V de aanzet van een ijzersterke lijst die de Zwevegemse bevolking wil verdedigen de komende legislatuur.

“Ik ben dankbaar voor deze kans en neem de uitdaging met veel goesting aan. Zwevegem heeft nood aan een bestuur dat verbindend werkt, een beleid dat verder kijkt dan brood en spelen. Geen populisme maar inhoud, geen beloften maar daden, geen prietpraat en halve waarheden maar eerlijke communicatie. Onze raadsleden en bestuursleden staan tussen de Zwevegemnaren, samen met de inwoners willen we de krijtlijnen uittekenen voor de toekomst. Na een periode van oppositie maakt CD&V zich klaar om terug te besturen met een sterke visie voor Zwevegem en zijn deelgemeenten.”

Eliane is licentiate TEW en is deeltijds leerkracht Economie 3de graad in het Sint-Jan Berchmanscollege te Avelgem. Zij woont met haar echtgenoot Dominiek Matton in de deelgemeente Otegem. Hun gezin telt 3 zonen en 2 kleindochters.