Jubilarissen niet meer welkom in hùn gemeentehuis in Zwevegem.

woensdag, 27 februari, 2013
CD&V Fractie.

Jubilarissen niet meer welkom in hùn gemeentehuis in Zwevegem.

Het schepencollege van Zwevegem besliste midden februari dat het afgelopen is met een mooie traditie: echtparen die een speciale huwelijksverjaardag vieren (50-60-65-70 jaar) zijn vanaf 1 maart niet meer uitgenodigd voor een officiële ontvangst in hùn eigen gemeentehuis. Een huwelijksverhaaldat begon met het burgerlijk huwelijk kan niet meer in het gemeentehuis gevierd worden.

CD&V betreurt deze beslissing: inwoners bij deze speciale gelegenheid ontvangen, getuigt van waardering. Niet de grootte van het geschenk primeert maar vooral de hartelijkheid en het respect.

“Mensen ontvangen” vraagt echter inspanning & tijd, en dit wil het schepencollege blijkbaar niet opbrengen.

Uit besparingsoverwegingen nodigt het schepencollege voortaan zichzelf uit bij de jubilarissen ten huize of op hun privaat feest.

“Besparen op hartelijkheid en gastvrijheid zijn voor CD&V een teken van koel en afstandelijk beleid en hierin kunnen wij ons niet vinden ” verwoordde fractieleider Eliane Spincemaille op de gemeenteraad van afgelopen maandag.