Wissel binnen de OCMW Raad.

donderdag, 7 januari, 2016
Koen & Vic

Koen Demeestere verlaat de OCMW-raad en wordt opgevolgd door Vic Ravelingeen.

In een ver verleden sprak Guido Breda zaliger hem aan om zich, als lid van het ACW Moen, te engageren.In zijn mandaatperiode van 21 jaar ging hij heel geëngageerd aan de slag en vond hij voldoening en goesting in zijn werk als lid van achtereenvolgens de Kascontrole,  het Vast Bureau, het Overlegcomité en het comité Bouw. In dit laatste comité volgde hij de laatste 2 legislaturen de nieuwbouw van de linkervleugel van ons Rustoord heel nauwlettend op . De expertise die hij beroepsmatig opbouwde  kwam hem daarbij heel goed van pas. Hij heeft, zoals hij het zelf omschrijft, altijd geprobeerd om rekening te houden met de zwakkeren in de Zwevegemse samenleving.

Op 1 januari 2016 wordt hij, zoals gepland, opgevolgd door Vic Ravelingeen.

Vic is een jong (29 jaar ! ), spontaan en sociaal persoon met een luisterend oor voor anderen en steeds bereid om zich in te zetten voor anderen, zonder onderscheid.  De hiervoor benodigde dosis energie doet hij op in de tennissport.

Gevraagd naar zijn speerpunten over zichzelf antwoordt hij:

Met frisse en jonge ideeën wil ik een meerwaarde zijn in de politiek.  De mix van jongeren en mensen met ervaring zorgen voor een gezond evenwicht in de politiek. Op deze manier kunnen we streven naar een sterke gemeente Zwevegem. Mijn aandacht gaat onder andere naar  voldoende kinderopvang, betaalbaar wonen en voldoende aandacht voor jonge mensen en hun noden”.

Wij danken Koen voor zijn jarenlange sociale inzet en wensen hem verder het allerbeste toe. Vic wensen we veel enthousiasme en “goeste” toe in dit nieuw mandaat.

Met deze wissel biedt CD&V andermaal een kans aan een jong talent om zich te ontwikkelen in het politieke landschap. De verjonging zet zich bij CD&V bijgevolg verder door.